Palvelut

• Fysioterapiapalvelut
  • Hieronta
  • Personal Training
  • Maksuttomat verkkopalvelut omatoimiseen kuntoutukseen tekonivelleikkauksen jälkeen
    Polven tekonivelleikkauksen jälkeinen kuntoutus: www.polvenkuntoutus.fi
    Lonkan tekonivelleikkauksen jälkeinen kuntoutus: www.lonkankuntoutus.fi

FYSIOTERAPIAPALVELUT

Fysioterapiapalveluja tarjoavat:

• Helsinki Töölö, Janne Merikallio
  • Vantaa Rekola, Jouni Ikonen

Fysioterapeuttimme auttavat ja tukevat sinua tuki- ja liikuntaelinoireiden kuntoutuksessa. Kipu, särky, kireys, voimattomuus tai muu ikävä oire voi viedä elämästä turhaan voimia ja rajoittaa tekemistä. Autamme sinua oireiden lievittämisessä, poistamisessa sekä oireiden ennalta ehkäisyssä. Tavoitteinamme ovat hyvinvointisi, toimintakykysi ja liikkumisesi parantuminen. Meille voit tulla kysymään asiantuntijan arviota ja neuvoja omaan terveyteesi ja hyvinvointiisi liittyvissä kysymyksissä ilman lääkärin lähetettä tai lähetteen kera. Meillä on suoraveloitussopimukset Kelan kanssa.

Yleisimpiä vaivoja, joita fysioterapiassa hoidamme, ovat mm. niska-hartiaseudun ongelmat, rintarangan ja alaselän kipu, erilaiset rasitusvammat, esim. tenniskyynärpää, jalkapohjan kiputilat, olkapää-, lonkka- ja polvivaivat, nivelrikkovaivat, huimaus sekä leikkauksen jälkeinen kuntoutus.

Palvelujamme ovat:

• tuki- ja liikuntaelimistön fysioterapia
  • kivunhallinta
  • kipuhoidot
  • fysikaaliset hoidot
  • manuaalinen terapia
  • hieronta
  • teippaus
  • kinesioteippaus
  • urheilufysioterapia
  • ravintovalmennus
  • liikunnanohjaus
  • terveysliikunta
  • ikääntyneiden fysioterapia
  • terapeuttinen harjoittelu
  • lääkinnällinen kuntoutus
  • leikkauksen jälkeinen kuntoutus
  • kotikuntoutus
  • allasterapia
  • työfysioterapia
  • ergonomia
  • yritysten liikunta- ja virkistyspäivät

HIERONTA

Hierontapalveluja tarjoavat:

• Helsinki Töölö, Janne Merikallio

Fysioterapeuttimme tarjoavat klassista, faskia- ja urheiluhierontaa. Hieronta kohdistetaan pääosin pehmytkudoksiin eli ihokudokseen, kalvorakenteisiin, lihaskudokseen ja jänteisiin. Hoidamme näiden kireyksien aiheuttamia tuki- ja liikuntaelimistön oireita. Tietysti teemme myös lihasten rentoutuskäsittelyjä.

Fysioterapeutin kanssa voit aina keskustella hieronnan voimakkuudesta, käsiteltävästä alueesta, hierontatyylistä ja -otteista. Fysioterapeutilta saat myös vinkkejä lihashuoltoon ja venyttelyyn.

Hieronta

• on tehokasta lihashuoltoa
  • rentouttaa ja pidentää
  • lyhentyneitä lihaksia
  • parantaa harjoituksesta palautumista
  • kiihdyttää aineenvaihduntaa ja poistaa kuona-aineita elimistöstä
  • helpottaa istumatyöläisen niska-hartiaseudun vaivoja
  • rentouttaa mieltä ja kehoa
  • HUOM. flunssaisena tai sairaana ei voi tulla hierontaan

PERSONAL TRAINING

Personal Training -palveluja tarjoavat:

• Vantaa Rekola, Jouni Ikonen

Personal Training on henkilökohtaista terveys, kunto ja elintapavalmennusta. Personal Trainer toimii muutosprosessin tukihenkilönä. Personal Trainerin ammatissa ei voidakaan puhua pelkästään kuntovalmennuksesta, vaan työ on asiakkaan kokonaisvaltaista elämäntapavalmennusta, jolla tuetaan liikunta- ja terveystottumusten muutosprosessia. Työ on toki fyysistä valmennusta, mutta pelkällä kuntovalmennuksella ei pötkitä kovinkaan pitkälle. Fyysisen kunnon lisäksi on huomioitava myös ravintoasiat ja palautuminen kokonaiskuormituksesta sekä psyykkiset ja sosiaaliset voimavarat.

Personal Training -yhteistyön aluksi valmentaja kartoittaa asiakkaidensa lähtötilanteen ja arvioi kehityskohteet. Näiden pohjalta suunnitellaan yhdessä asiakkaan kanssa realistinen, tehokas ja turvallinen liikuntasuunnitelma yksilöllisine ravitsemus- ja elintapaohjeineen. Koska arjessa on muitakin prioriteetteja kuin liikunta ja terveellinen syöminen, on asiakkaan edistyminen usein kaikkea muuta kuin lineaarista. Psyykkisen valmennuksen osaaminen ja motivointitaidot ovatkin tärkeitä koko yhteistyö aikana, ja erityisesti juuri tasanne- ja notkahdusvaiheissa. Valmentajina pyrimme ennakoimaan ja tunnistamaan ongelmavaiheet sekä nopeasti reagoimaan ja korjaamaan kurssia oikeaan suuntaan. Valmentajan rooli on alkuvaiheessa usein enemmänkin käsijarruna kuin kaasun painajana toimiminen. Haluamme tunnistaa myös osaamisemme rajat, ja tarvittaessa ohjaamme asiakkaitamme mm. lääkäriin, psykoterapeutin tai ravintoterapeutin vastaanotolle.

Voit ottaa ensi askeleen kohti Personal Training –palvelua varaamalla ajan maksuttomaan Personal Training -konsultaatioon (noin 30 min). Ajanvaraus vain soittamalla p. 050 525 4472 / Kati

Siirry sivun alkuun